Nejen síla, ale také zdraví 2. část

  • další články
  • Zobrazeno: 2306

Po teoretickém úvodu z první části, představím v druhém pokračování příklady cvičení, které zajistí svalovou rovnováhu, minimalizují riziko funkčních poruch a zranění v důsledku tréninkového a herního zatížení. Začínám krátkou sestavu pro posílení břišních svalů formou popisu cvičení a fotografií. Břišní svaly jsou součástí tzv. „středu těla“ a mají největší tendenci k ochabování. Střed těla zahrnuje svaly břišní, zádové, hýžďové, prsní a svaly ramen. Vyvážený střed je cílem našeho snažení už u dětí v mladším školním věku.... 
Zdravotní základ titul

Nejen síla, ale také zdraví 1. část

  • další články
  • Zobrazeno: 2080

Jako fyzioterapeutka reprezentace kadetek ČR, bych se s vámi ráda podělila o několik postřehů. Řeč bude o zdravotním základu kondičního tréninku, který se zaměřuje na péči o zdravý vývoj hráče a na preventivní opatření nežádoucích následků tréninkového procesu, tedy ne o posilovně a činkách, ale o posilování pro zdraví ...
zdravotni posilovani titul 1.DR121848

Pár myšlenek o budování systému

  • Radek Krpač
  • Zobrazeno: 1524

„Největší schopností trenéra týmového sportu je udělat z individualit efektivní tým.“ (Neville 1990). Touto zkušeností projde každý trenér. Řešení, které se mu nabízí a které je uvedeno skoro ve všech literaturách, zní: „pomocí herního systému.“ Tím však vzniká nový problém. Klasické dilema, které řeší jak nezkušený tak i dlouhodobě úspěšný trenér, tkví v tom, jestli se hráči mají přizpůsobit systému nebo jestli trenér má zvolit systém, který podle typu hráčů, které má k dispozici. ... 
trener koucovani timeout

O koordinaci (nejen) ve volejbalu ...

  • Radek Krpač
  • Zobrazeno: 1521

Nejen volejbaloví trenéři si často kladou otázku, do jaké míry mohou u svých hráčů ovlivnit jejich pohybové schopnosti. Například Neumaier s Hossnerem vidí problém v praktickém využití koordinačního tréninku v praxi, jinak řečeno pochybují o přímém působení tréninku koordinačních schopností na zlepšení individuálního výkonu hráčů...
Koordinace prihravka valaskova

 

Vybírání v poli a jeho nácvik

  • Radek Krpač
  • Zobrazeno: 3085

555Vedle bloku je vybírání v poli nejdůležitějším prostředkem k obraně tvrdých útoků a je rozhodujícím faktorem pro zakládání protiútoku. Obrana vyžaduje u hráčů sílu v nohách, rychlost a morální nasazení.

 

Vybírání obouruč ve stoji

 

Nejefektivnější obranou v poli je vybírání obouruč ve stoji.

 

1.Pozoruj zakládání útoku soupeře a snaž se předem vyhodnotit směr soupeřova útoku

Podkategorie