Útok prvním sledem: 1.díl

  • Útočný úder
  • Zobrazeno: 6049

Vážení kolegové! V prvním dílu jsem deklaroval, že budu pomalu a trpělivě psát na pokračování psát Rukověť volejbalového trenéra II. třídy. V dnešním druhém dílu pokračuji doporučením, jak uspět, pokud by měl uchazeč trenérství za úkol představit metodický výstup na téma „Nácvik útoku prvním sledem“, jak jsem minule naznačoval. Nejprve bych očekával, aby se uchazeč orientoval v zadání …

rychlik casovani 3

Jednotná metodika - ano

  • Radek Malarik
  • Zobrazeno: 2629

Dovolte mi reakci na článek ZH z 29.7. Jednotná metodika, ve kterém se Zdenek vyznává z toho, že nevěří na jednotnou metodiku a vypočítává argumenty pro své tvrzení. Já jim rozumím, přesto se domnívám, že jednotná metodika má v mládežnickém sportu v obecné rovině opodstatnění. Na začátku července jsem byl na semináři s mládežnickým národním trenérem Argentiny. Při této příležitosti jsem se zajel podívat do Českého Krumlova, kde byli otevřené tréninky našeho nároďáku kadetů a právě Argentiny. Mimochodem byli jsme tam dva. Kdyby mi primárně dělal starosti český volejbal, byl bych z toho hodně rozmrzelý, ale mám plnou hlavu ervěnického a litvínovského volejbalového mládí, a tak si dovolím jen poznámku o ignorantství a nechuti učit se novým věcem. V obecné rovině byli vidět dva markantní rozdíly v náš neprospěch. U všech hráčů Argentiny byl stejný pohybový vzorec při provádění HČJ a druhá věc, která mne velmi zaujala, byla snaha hráče dostat se za každou cenu pod balón, aby měl co možná nejideálnější výchozí pozici pro HJČ. Naši hráči si to řeší každý po svém, tak jak se to naučili, nenaučili v klubu.

 

Akreditované školení pedagogů TV

  • Vzdělávání trenérů
  • Zobrazeno: 2056

Pedagogové základních a středních škol,

připravili jsme pro vás akreditované školení DVPP pro zkvalitnění a zpestření vúky tělesné výchovy se zaměřením na kolektivní míčové hry. Pod vedením zkušených lektorů, kteří ve svých oborech jsou špičkovými odborníky, vás seznámíme se základy výuky míčových kolektivních her, doplněné o nejnovější poznatky vrcholové praxe. Při studiu jsou kromě klasických forem výuky – přednášky a praktická cvičení, využívány také nejnovější možnosti individuálního formy studia s využitím E-learningového prostředí Unifor.

Nejprve prsty nebo bagr?

  • Radek Malarik
  • Zobrazeno: 3727

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Dovolte mi reagovat na větu ZH v článku „Nebagrovaný volejbal – sebereme odvahu?“ kde říká: „Z hlediska volejbalového učení mám jasno: nejprve prsty, potom základy útočného úderu, teprve potom bagr.“ K pinďatům jsem se dostal až loni, kdy jsem začal jednou týdně pracovat se skupinou dětí, především děvčat (první až třetí třída) a zvolil jsem přesně opačný postup – nejprve bagr, potom prsty a až nakonec útočný úder. Lépe řečeno, největší důraz v tréninkovém procesu kladu na odbití spodem. K této herní činnosti používám výhradně gumové míče Molten v pozdější fázi odlehčené Galy (nejde mi samozřejmě o značky míčů). Vycházím z předpokladu, že děti mnohem snáze zvládnout odbití spodem, při dodržování správných pohybových stereotypů, než odbití obouruč vrchem, protože ve věku  8 až 9 let nejsou schopny prsty odehrát míč dál, než na krátkou vzdálenost. Proto je musíme nechat odehrávat míč u brady, při odbití jej „tahají“, čímž je vědomě necháváme odbíjet míč s nesprávnými pohybovými stereotypy, které budeme muset dříve nebo později předělávat. Zdeňkovy dva zásadní argumenty proč nejprve prsty a až následné bagr jsou zjednodušeně tyto: ... (Foto: David Pankiv)

Jak získat nejvyšší trenérské vzdělání

  • Vzdělávání trenérů
  • Zobrazeno: 3723

introtext