TRX

  • Published in Michal Palinek
  • Hits: 3251

Ptáte se, co je znamenají tato písmena? Je to zkratka pro „Training Resistance Exercise“ a velmi jednoduchá cvičební pomůcka, která je složena ze dvou pevných popruhů nastavitelné délky a madel pro ruce či pro nohy. TRX závěsný systém je originální nářadí využívající pouze hmotnost cvičence jako dominantní faktor pro zátěž při cvičení. TRX buduje svalovou sílu, koordinaci, vytrvalost, rovnováhu, flexibilitu a aktivuje stabilizační svalstvo po celou dobu cvičení. Je určen pro cvičence všech fitness úrovní, tedy od začátečníků až po elitní sportovce. TRX byl vyvinut americkými  vojenskými, speciálními jednotkami, kteří jej hojně využívají při svých trénincích na svých základnách i mimo ně. TRX procvičí nejen svalové partie, které jste zvyklí procvičovat při svých trénincích v posilovně, ale zejména zapojí svaly o kterých jste doposud nevěděli. Při provádění každého cviku je maximálně aktivováno hluboké stabilizační svalstvo a jsou zachovány všechna pravidla funkčního tréninku.

Ptáte se, co je znamenají tato písmena? Je to zkratka pro „Training Resistance Exercise“ a velmi jednoduchá cvičební pomůcka, která je složena ze dvou pevných popruhů nastavitelné délky a madel pro ruce či pro nohy. TRX závěsný systém je originální nářadí využívající pouze hmotnost cvičence jako dominantní faktor pro zátěž při cvičení. TRX buduje svalovou sílu, koordinaci, vytrvalost, rovnováhu, flexibilitu a aktivuje stabilizační svalstvo po celou dobu cvičení. Je určen pro cvičence všech fitness úrovní, tedy od začátečníků až po elitní sportovce.

TRX byl vyvinut americkými  vojenskými, speciálními jednotkami, kteří jej hojně využívají při svých trénincích na svých základnách i mimo ně. TRX procvičí nejen svalové partie, které jste zvyklí procvičovat při svých trénincích v posilovně, ale zejména zapojí svaly o kterých jste doposud nevěděli. Při provádění každého cviku je maximálně aktivováno hluboké stabilizační svalstvo a jsou zachovány všechna pravidla funkčního tréninku.

TRX lze zavěsit kamkoliv. Za konstrukci ve vaší posilovně, na fotbalovou branku, volejbalový kůl, zahradní houpačku či za větev v parku nebo dokonce za dveře ve vašem bytě(máte-li speciální dveřní TRX kotvu). S TRX můžete provádět nekonečné množství cviků, kdy jedinou \"\"intenzitou je úhel vašeho těla oproti závěsnému bodu a vaše tělesná hmotnost. Po celou dobu cvičení na TRX je vždy cvičeno pouze s váhou vlastního těla a to ve všech třech rovinách pohybu, což je optimální pro komplexní uplatnění pravidel funkčního tréninku. Intenzitu lze však také zvýšit či snížit změnou postoje cvičence oproti závěsnému bodu. Čím jsme níže pod závěsným bodem, tím se intenzita zvyšuje a naopak. Nejlepší intenzita je taková, abychom vnímali, že posledních pár opakování je prováděno téměř do úplného vyčerpání svalové síly. Další výhodou je to, že lze do tréninku přidat další pomůcky jako Bosu, nafukovací čočky, medicinbaly, overbaly a další .

Cvičení na TRX se může zdát jako velmi snadné, ale opak je pravdou.

Začali jsme na nich cvičit s pár svěřenci hrající beach volejbal a výsledky jsou velmi potěšující a jejich pocity skvělé! Zpočátku se všichni potýkali s tím, že cvičení byly náročné, po čase si ovšem zvykli a je třeba dodávat další impulzy a změny do jednotlivých cviků. Jsou zpevněni tak, že můžou začít těžkou přípravu v posilovně nebo jen tak zvyšovat svou kondici na TRX. Vřele je doporučuji!!!

Pár odkazů na youtube:

od jednoduchých: http://www.youtube.com/watch?v=fmhI_8wlm8I

až po mistrovské výkony: http://www.youtube.com/watch?v=21Ki5xF025s

Michal Palinek